VELUX ACTIVE with NETATMO support

Cele mai frecvente întrebări

VELUX ACTIVE are o limită de 5 comutatoare de plecare per interfață.
Dacă sunt necesare mai mult de 5 comutatoare, trebuie să împărțiți locuința în două regiuni și să utilizați câte o interfață pentru fiecare regiune.
Amplasează interfața într-o locație centrală din locuința ta, pentru a asigura o conexiune fără fir stabilă la toate produsele VELUX și la routerul tău Wi-Fi. Poți verifica intensitatea semnalului Wi-Fi accesând: „Setări > Administrare locuință” din aplicația VELUX. După ce stabilești poziția optimă, poți instala interfața pe perete, utilizând consola de montaj.

Dacă doriți să utilizați VELUX ACTIVE pentru a crea un climat interior mai sănătos, însă nu aveți o fereastră de mansardă, puteți adăuga kitul de upgrade cu motor solar pentru ferestre de mansardă cu acționare manuală. Vizitați velux.ro pentru informații suplimentare privind produsele de modernizare electrică și compatibilitatea.

 

Pentru a vă conecta interfața la un nou punct de acces Wi-Fi (router), deschideți aplicația și accesați „Setări > Administrare locuință > Interfață > Configurare Wi-Fi”. Vi se va solicita să reintroduceți codul de identificare al punctului dvs. de acces Wi-Fi.

În scopul obținerii de condiții optime pentru măsurători exacte, amplasați senzorul conform următoarelor indicații:
  - Așezați senzorul la îndemână, la o înălțime adecvată pe perete (90 – 170 cm).
  - Nu amplasați senzorul la partea interioară a unui perete exterior.
  - Nu așezați senzorul într-o poziție expusă direct la lumina solară.
  - Nu montați senzorul deasupra unor elemente de încălzire sau a unor radiatoare.
  - Nu poziționați senzorul în spatele unor perdele, a mobilierului sau a altor obstacole.

Butonul de blocare și comutatorul de plecare se utilizează pentru a comuta controlul climatic interior VELUX ACTIVE într-un mod securizat (Absent) atunci când nu sunteți acasă. În acest mod, acționarea ferestrelor dvs. este restricționată la ventilare prin clapetă/lipsă deschidere (în cazul ferestrelor fără clapetă). Apăsarea „blocării în poziție închisă” setează modul securizat/absent. Apăsarea „blocării în poziție deschisă” setează modul nesecurizat/prezent.

Notă: Setarea stărilor din aplicație are aceleași efecte ca și apăsarea comutatorului de plecare.

Dacă interfața ta este deja instalată, poți găsi adresa MAC în aplicația. Accesează Setări > Administrare locuință > Interfață > Adresă MAC și identifică codul alcătuit din 12 caractere: „70: ee :50: xx: xx: xx”.
Dacă nu ai instalat deja interfața, poți găsi adresa MAC imprimată pe partea din spate a acesteia. Identifică codul alcătuit din 7 caractere, având formatul „g: xx: xx: xx” (ultima parte a numărului de serie al interfeței, de pe rândul al treilea).
Poți utiliza aplicația sau telecomanda pentru a orienta fereastra sau produsul tău de protecție solară VELUX în poziția dorită. Din aplicație, selectează camera și defilează în jos până vezi produsul pe care dorești să îl acționezi. Pentru a seta poziția dorită, glisează butonul rotativ din bara de operare. Eliberează butonul pentru a iniția mișcarea. Poți opri în orice moment mișcarea apăsând butonul „Stop”.

Notă: Poți obține un control rapid, apăsând pictogramele produsului de pe fiecare parte a glisorului – produsul va merge apoi direct în poziția finală.

Pentru a adăuga un senzor la soluția dvs. VELUX ACTIVE, deschideți aplicația, accesați „Setări > Instalare produse noi > Instalare comutator suplimentar” și urmați instrucțiunile.

Guidance for setup


Compatibilitate

Această aplicație este disponibilă pentru iOS 9.0 sau versiuni ulterioare în Apple App Store și pentru Android 5.0 sau versiuni ulterioare în Google Play. Aplicația este utilizată pentru VELUX App Control și VELUX ACTIVE with NETATMO.
Poți conecta până la 15 utilizatori la o interfață.
Poți controla din aplicație până la 5 locuințe diferite.
VELUX ACTIVE with NETATMO și VELUX App Control necesită o rețea Wi-Fi personală. Nu poate fi configurată pe un hotspot public sau pe o rețea de întreprindere. Este necesară o rețea Wi-Fi din banda de frecvențe de 2,4 GHz (802.11 b/g/n), având setările de securitate a rețelei WEP, WPA sau WPA2-Personal.
VELUX ACTIVE și VELUX App Control pot controla până la 200 de produse. Apple HomeKit acceptă până la 100 de produse.

Dacă doriți să utilizați VELUX ACTIVE pentru a crea un climat interior mai sănătos, însă nu aveți o fereastră de mansardă, puteți adăuga kitul de upgrade cu motor solar pentru ferestre de mansardă cu acționare manuală. Vizitați velux.ro pentru informații suplimentare privind produsele de modernizare electrică și compatibilitatea.

 

Puteți adăuga până la 10 senzori la o interfață VELUX ACTIVE. Dacă sunt necesari mai mult de 10 senzori, trebuie să împărțiți locuința în două regiuni și să utilizați câte o interfață pentru fiecare regiune.
VELUX ACTIVE are o limită de 5 comutatoare de plecare per interfață.
Dacă sunt necesare mai mult de 5 comutatoare, trebuie să împărțiți locuința în două regiuni și să utilizați câte o interfață pentru fiecare regiune.
Începând de astăzi, VELUX ACTIVE with NETATMO este compatibil cu Apple HomeKit și Google Home. Alexa Amazon nu este încă acceptată, deoarece Amazon nu poate opera ferestre ca parte a soluției lor. Aceasta înseamnă că, Amazon Alexa nu poate deschide și închide ferestrele din sistemul lor.

Instalația mea

VELUX ACTIVE with NETATMO și VELUX App Control poate găsi numai produsele VELUX (și produsele Somfy selectate) folosind protocolul de comunicație fără fir io-homecontrol.
Rulourile orizontale nu sunt compatibile.

IMPORTANT: Asigură-te că telecomanda sau întrerupătorul de perete VELUX este asociat corect cu produsul și este complet funcțional înainte de a începe instalarea. NU reseta interfața decât dacă ai verificat toți pașii următori:

Utilizând o telecomandă cu afișaj și feedback (bidirecțional):
1. Verifică dacă toate produsele recunoscute de telecomandă pot fi acționate din punctul în care este poziționată interfața.
- Dacă primești un feedback „Niciun contact”, încearcă să te apropii de produs și încearcă din nou - când ai succes, apoi mută-ți interfața în această poziție.
- Dacă primești un feedback „Cod de siguranță greşit!”, verifică instrucțiunile telecomenzii despre cum să obții un cod de siguranță nou și valid.
2. Verifică dacă ai o unitate „master” pentru întreaga casă sau unități individuale pentru camere.
- Dacă ai o „unitate master”, utilizeaz-o întotdeauna pentru înregistrarea produsului.
- Dacă ai unități individuale pentru camere, începe să adaugi produsele primei telecomenzi la aplicația ta și finalizează configurarea numai cu aceste produse. Pentru a adăuga produsele rămase, accesează: Setări>Instalează produse noi>Instalează o fereastră nouă>Următorul și urmează instrucțiunile din aplicație. Notă: Instrucțiunile telecomenzii sunt ușor diferite, deoarece acum aliniezi codurile de siguranță în timpul procesului.
3. Verifică dacă ai selectat opțiunea corectă de unitate în aplicație (unitățile cu o cale de comunicare se găsesc apăsând butonul „Nu am acele telecomenzi”).
4. Încearcă să închizi aplicația și să o redeschizi pentru a vedea dacă ai o instalare neterminată. Dacă da, termină instalarea.

Folosește un întrerupător de perete fără feedback (unidirecțional) SAU o combinație de telecomenzi? (unidirecțională și bidirecțională cu o cale de comunicare și cu două căi de comunicare):
1. Verifică dacă ai telecomandă cu două căi de comunicare bidirecțională asociată cu produsele tale. Dacă da, utilizeaz-o atunci când adaugi produsele la interfață (vezi mai sus).
2. Verifică dacă toate produsele recunoscute de întrerupătorul de perete pot fi acționate din punctul în care este poziționată interfața. Dacă nu poți controla produsele, încearcă să te apropii de produs și încearcă din nou - când ai succes, apoi mută-ți interfața în această poziție. În caz contrar, verifică instrucțiunile pentru telecomanda controler-ului referitoare la modul de asociere a întrerupătorului de perete la produs.
3. Verifică dacă produsul se mișcă înainte și înapoi pentru a indica faptul că înregistrarea este gata atunci când apeși butonul roată dințată (pe telecomenzile mai vechi, apăsă butonul de resetare) de pe întrerupătorul de perete. Dacă produsul nu se mișcă, încearcă din nou să apeși butonul roată dințată (pe telecomenzile mai vechi, apasă butonul de resetare) de pe întrerupătorul de perete.
4. Verifică dacă ai selectat opțiunea corectă de unitate în aplicație (unitățile cu o cale de comunicare unidirecționale se găsesc apăsând butonul „Nu am acele telecomenzi”).
5. Încearcă să închizi aplicația și să o redeschizi pentru a vedea dacă ai o instalare neterminată. Dacă da, termină instalarea.

Dacă pașii de mai sus nu îți rezolvă problema, atunci, din păcate, trebuie să efectuezi o resetare la valorile din fabrică a produselor VELUX care nu sunt găsite de interfață. Reține că ai nevoie de acces fizic la produsul tău pentru a efectua resetarea la valorile din fabrică.
După resetarea unui produs, unitățile tale anterioare pentru acest produs nu mai sunt funcționale. Prin urmare, trebuie să asociezi din nou unitatea cu produsul - te rugăm să consulți instrucțiunile ferestrei/accesoriilor despre modalitatea de resetare a produsului și de asociere ulterioară a unității.
Dacă interfața ta este deja instalată, poți găsi adresa MAC în aplicația. Accesează Setări > Administrare locuință > Interfață > Adresă MAC și identifică codul alcătuit din 12 caractere: „70: ee :50: xx: xx: xx”.
Dacă nu ai instalat deja interfața, poți găsi adresa MAC imprimată pe partea din spate a acesteia. Identifică codul alcătuit din 7 caractere, având formatul „g: xx: xx: xx” (ultima parte a numărului de serie al interfeței, de pe rândul al treilea).
Pentru dispozitivele iOS (Apple) accesează Apple App Store, iar pentru dispozitivele Android accesează Google Play. Caută VELUX ACTIVE with NETATMO și descarcă aplicația. Această aplicație este utilizată atât pentru VELUX ACTIVE, cât și pentru VELUX App Control.
Da, este posibil, dar, pentru a beneficia la maximum de sistemul de control climatic interior VELUX ACTIVE, se recomandă instalarea unui senzor în fiecare cameră. Dacă selectați „Am finalizat” atunci când aplicația vă solicită să introduceți baterii în comutatoare, iar în ecranul următor, după finalizarea căutării, apăsați „Toate comutatoarele mele sunt aici”, puteți omite înregistrarea senzorilor pe durata instalării.
Există două modalități de a adăuga un utilizator nou la o soluție existentă VELUX ACTIVE sau VELUX App Control:
1. Utilizatorul nou obține informațiile referitoare la contul de e-mail și parolă și, pur și simplu, se conectează la același cont precum utilizatorul existent.
2. Un utilizator existent poate invita și acorda acces unui nou utilizator. Aceasta se efectuează din aplicație, accesând „Setări > Administrare invitați > Invitare utilizator”.

Notă: Pentru a te asigura că VELUX ACTIVE și VELUX App Control rămân securizate, noul utilizator trebuie să recupereze o cheie de autentificare din interfață, pentru a avea acces complet (te rugăm să apeși bara de alertă roșie de pe ecranul camerei și să urmezi instrucțiunile din aplicație).
Puteți descărca aplicația pe dispozitiv și vă puteți conecta la contul dvs. existent.

Notă: Pentru a te asigura că VELUX ACTIVE și VELUX App Control rămân securizate, noul utilizator trebuie să recupereze o cheie de autentificare din interfață, pentru a avea acces complet (te rugăm să apeși bara de alertă roșie de pe ecranul camerei și să urmezi instrucțiunile din aplicație).
Da, VELUX ACTIVE și VELUX App Control pot fi accesate de pe orice dispozitiv mobil Apple sau Android.
Trebuie să vezi un LED de culoare albă în dreptul conectorului cablului de alimentare electrică de pe interfața ta. Asigură-te că acest cablu de alimentare este conectat la interfață și comutatorul de rețea este PORNIT. Dacă este deja conectată, deconectează interfața timp de 10 secunde și conecteaz-o din nou.
Amplasează interfața într-o locație centrală din locuința ta, pentru a asigura o conexiune fără fir stabilă la toate produsele VELUX și la routerul tău Wi-Fi. Poți verifica intensitatea semnalului Wi-Fi accesând: „Setări > Administrare locuință” din aplicația VELUX. După ce stabilești poziția optimă, poți instala interfața pe perete, utilizând consola de montaj.
Atunci când înlocuiți interfața, trebuie să creați o instalație nouă. Din motive de securitate, nu puteți transfera informații de la o interfață la alta, dar vă puteți păstra contul VELUX existent pentru noua interfață.
Pentru a conecta VELUX ACTIVE sau VELUX App Control, trebuie să ai o rețea Wi-Fi de 2,4 GHz (b/g/n). În cazul în care utilizezi un router Wi-Fi cu bandă dublă, asigură-te că rețelele de 2,4 GHz și 5 GHz au nume individuale (SSID). Dacă utilizezi repetoare, prelungitoare de acoperire sau amplificatoare Wi-Fi, asigură-te că fiecare punct de acces are și un nume unic (SSID).
Securitatea rețelei acceptate poate fi Open, WEP, WPA sau WPA2-personal (TKIP și AES).

Rețelele Wi-Fi incompatibile sunt:
- Rețele publice și de întreprindere cu filtrare de porturi.
- Rețele care utilizează numai banda de 5 GHz.
- Rețele din spatele unui portal de autentificare.

Asigură-te că smartphone-ul tău este conectat corect la o rețea Wi-Fi funcțională înainte de a începe instalarea.
Apoi urmează acești pași:

1. Repornește routerul Wi-Fi și smartphone-ul.
2. Verifică dacă interfața este conectată la sursa de alimentare (LED-ul alb mic este aprins lângă cablul de alimentare)
3. Dacă ai amplificatoare/repetoare Wi-Fi în rețea, verifică dacă interfața se conectează la punctul de acces cu cel mai puternic semnal și punctul de acces are un nume unic (SSID).

Dacă pașii de mai sus nu îți rezolvă problema, verifică dacă interfața VELUX poate fi conectată printr-un hotspot furnizat de un alt telefon conectat la rețeaua de date mobile 4G. Dacă este posibilă conexiunea hotspot, verifică setările routerului conectându-te la pagina de configurare a routerului (consultă manualul de utilizare al routerului).

- Actualizează routerul la cea mai recentă versiune de firmware.
- Definește o parolă Wi-Fi mai simplă, fără caractere speciale.
- Asigură-te că nu există filtrare MAC activată pe router (sau asigură-te că interfața este în lista albă).
- Asigură-te că restricțiile de acces (control parental etc.) sunt dezactivate.
- Verifică dacă routerul are o funcție de repaus. Dacă da, dezactivează această funcție (evită deconectarea/reconectarea frecventă la router pentru a asigura o funcționare stabilă a interfeței).
- Dezactivează restricția canalului Wi-Fi (activează selectarea automată) sau selectează canalul 1, 6 sau 11.
- Verifică dacă rețeaua 2,4 GHz este, de asemenea, activată și dacă routerul este compatibil cu banda duală (VELUX ACTIVE with NETATMO și VELUX App Control se pot conecta numai la rețele de 2,4 GHz). Încearcă, de asemenea, să dezactivezi 5 GHz.
- Verifică dacă UPnP este activat (acest lucru este recomandat).
- Verifică dacă transmisia LAN și WLAN și transmisia multiplă nu sunt blocate.
- Încearcă să înlocuiești serverele DNS actuale cu cele de la Google (Principal: 8.8.8.8/Secundar: 8.8.4.4).
- Verifică dacă routerul tău are firewall/filtrare de porturi. Dacă da, deschide portul 25050 (TCP).
- Alocă interfeței un IP static cu adresa MAC.
Pentru a îmbunătăți intensitatea semnalului Wi-Fi între router și interfață, puteți apropia fizic interfața de router. De asemenea, puteți adăuga un prelungitor de acoperire fără fir la rețeaua dvs. Wi-Fi.
Pentru a vă conecta interfața la un nou punct de acces Wi-Fi (router), deschideți aplicația și accesați „Setări > Administrare locuință > Interfață > Configurare Wi-Fi”. Vi se va solicita să reintroduceți codul de identificare al punctului dvs. de acces Wi-Fi.

Scoateți bateriile, apăsați oricare dintre butoanele telecomenzii și reintroduceți bateriile. Trebuie să vedeți o lumină intermitentă de culoare verde la partea frontală a telecomenzii, care indică alimentarea electrică corectă a acesteia. Dacă nu observați lumina respectivă sau dacă aceasta este slabă/estompată, introduceți baterii noi.
 
În caz de probleme la conectare, amplasați senzorul/comutatorul mai aproape de interfață (20 – 50 cm) pe durata procedurii de detectare.

În scopul obținerii de condiții optime pentru măsurători exacte, amplasați senzorul conform următoarelor indicații:
  - Așezați senzorul la îndemână, la o înălțime adecvată pe perete (90 – 170 cm).
  - Nu amplasați senzorul la partea interioară a unui perete exterior.
  - Nu așezați senzorul într-o poziție expusă direct la lumina solară.
  - Nu montați senzorul deasupra unor elemente de încălzire sau a unor radiatoare.
  - Nu poziționați senzorul în spatele unor perdele, a mobilierului sau a altor obstacole.

Amplasați comutatorul de plecare la îndemână, la o înălțime adecvată (90 – 120 cm), în dreptul intrării principale. Puteți amplasa un comutator de plecare la fiecare intrare a locuinței dvs.
Distanța funcțională maximă dintre un senzor/comutator de plecare și interfață este de 300 m în câmp liber sau de aprox. 30 m la interior (incluzând pereții și plafoanele).
Pentru a îmbunătăți intensitatea semnalului fără fir, încercați să micșorați distanța fizică dintre interfață și comutatoare. Nu se poate utiliza un prelungitor de acoperire fără fir.

Comutatorul dvs. de senzor este presetat în mod implicit să controleze toate ferestrele din cameră. În cazul în care camera nu are ferestre acționate electric, sunt controlate toate sistemele exterioare de protecție solară. Dacă nu sunt instalate sisteme exterioare de protecție solară, atunci sunt controlate toate roletele interioare.
 
Puteți edita această setare implicită prin intermediul aplicației, accesând „Setări > Administrare locuință > Cameră > Comutator de senzor > Elemente de acționare controlate”. Un comutator de senzor poate controla doar produsele din aceeași cameră și doar câte un tip de produs pe rând.

Pentru a adăuga un senzor la soluția dvs. VELUX ACTIVE, deschideți aplicația, accesați „Setări > Instalare produse noi > Instalare comutator suplimentar” și urmați instrucțiunile.

Pentru a elimina un senzor din cadrul instalației dvs. VELUX ACTIVE, deschideți aplicația, accesați „Setări > Administrare locuință > Cameră > Comutator de senzor” și apăsați pe „Eliminare produs”.
Pentru a muta un senzor dintr-o cameră în alta, deschideți aplicația, accesați „Setări > Administrare locuință > Cameră > Comutator de senzor” și apăsați pe „Mutare produs”.
Un senzor poate controla doar produsele din camera în care este amplasat. Pentru a obține controlul automat optim al produselor dvs. și pentru a culege toate beneficiile oferite de VELUX ACTIVE, se recomandă instalarea unui senzor în fiecare cameră.
Pentru a adăuga un comutator de plecare la soluția dvs. VELUX ACTIVE, deschideți aplicația, accesați „Setări > Instalare produse noi > Instalare comutator nou” și urmați instrucțiunile.
Distanța funcțională maximă dintre un produs VELUX și interfață este de 300 m în câmp liber sau de aprox. 30 m la interior (incluzând pereții și plafoanele). Distanța poate fi dublată (60 m la interior) adăugând prelungitorul de acoperire io-homecontrol (KLF).
Nu, pur și simplu copiază identitatea ferestrelor și a produselor tale de protecție solară de pe o telecomandă existentă (sau de pe mai multe) în interfață. Toate telecomenzile existente vor rămâne nemodificate.
Dacă fereastra sau produsul tău de protecție solară a fost livrat(ă) împreună cu un întrerupător de perete, trebuie să începi întotdeauna cu împerecherea cu acest întrerupător. Urmează instrucțiunile furnizate împreună cu întrerupătorul de perete.

Dacă ai o tabletă de control VELUX (KLR 200) sau o telecomandă VELUX cu afișaj (KLR 100), adaugă fereastra sau produsul de protecție solară la această telecomandă, de asemenea. Urmează instrucțiunile furnizate împreună cu telecomanda.

Notă: Comasarea tuturor produselor într-o singură telecomandă va simplifica procesul de copiere a produselor VELUX în interfața ta VELUX.
Pentru a adăuga o fereastră nouă sau un produs de protecție solară nou la instalarea ta VELUX ACTIVE with NETATMO sau VELUX App Control, deschide aplicația, accesează „Setări > Instalare produse noi > Instalare fereastră nouă” și urmează instrucțiunile.

Notă: Înainte de a adăuga un produs nou la VELUX ACTIVE sau VELUX App Control, acesta trebuie să fie deja asociat cu o telecomandă VELUX.
Software-ul interfeței dvs. VELUX ACTIVE este actualizat automat atunci când devin disponibile caracteristici noi și rezolvări de erori. Asigurați-vă că interfața este întotdeauna pornită și conectată la internet.

Utilizarea aplicației

VELUX App Control și VELUX ACTIVE with NETATMO sunt ambele produse inteligente pentru casă, care îți pot controla ferestrele și accesoriile VELUX de pe smartphone. Diferența dintre cele două produse este: 

VELUX ACTIVE with NETATMO: Cu acest produs, îți poți controla locuința printr-o aplicație. Poți acționa manual produsele VELUX în orice poziție dorită și poți face, de asemenea, automatizări programate pe baza setărilor personale, cum ar fi de câte ori pe zi doreșți să aerisești camera. În plus, puteți face automatizări inteligente pe baza climatului interior. Senzorul de climat interior inclus în pachetul de bază VELUX ACTIVE detectează temperatura interioară, umiditatea și nivelul de CO2 din locuința dvs. Dacă valorile sunt în afara intervalului dvs. preferat, VELUX ACTIVE asigură automat ventilație și protecție solară pentru a menține întotdeauna un climat interior sănătos în locuința dvs. 

VELUX App Control: Cu acest produs, îți poți controla, de asemenea, locuința printr-o aplicație. Poți acționa manual produsele VELUX în orice poziție dorită și poți face automatizări programate pe baza setărilor personale, cum ar fi de câte ori pe zi dorești să aerisești camera. Deoarece nu este inclus niciun senzor de climat interior la achiziționarea VELUX App Control, NU poți face automatizări inteligente. Cu toate acestea, poți adăuga oricând senzori la VELUX App Control, oricând dorești, și îi poți face un upgrade la un produs VELUX ACTIVE. 

Ambele produse sunt controlate cu aceeași aplicație din magazinul de aplicații, „VELUX ACTIVE with NETATMO”. 
Punctul roșu de lângă pictograma Setări indică faptul că ai știri despre VELUX ACTIVE with NETATMO sau VELUX App Control. Poți obține informații despre noile caracteristici sau îmbunătățiri adăugate în aplicația ta, deschizând zona de setări și localizând: Ce este nou. După ce ai citit informațiile, punctul dispare până când se primesc informații noi.
Pentru a vizualiza Condițiile de utilizare VELUX ACTIVE și VELUX App Control, dă
clic aici

Nivelul calității aerului din locuința dvs. este afișat continuu în aplicația VELUX ACTIVE. Accesând pagina „Cameră” („Control produs”), puteți vedea nivelurile de temperatură, umiditate și CO2 măsurate de senzorul din camera respectivă.

Accesați pagina „Cameră” pentru a vedea nivelurile de temperatură, umiditate și CO2 dintr-o anumită cameră. Comutați între camere pentru a vedea nivelurile măsurate în alte camere.
Conform OMS, nivelul adecvat al temperaturii interioare este cuprins între 17° și 26° Celsius (63° și 79° Fahrenheit). Aceasta poate preveni apariția condensului sau mucegaiului și deshidratarea persoanelor din cameră.
Pentru a alege între unitățile de măsurare a temperaturii Celsius și Fahrenheit, deschideți aplicația, accesați „Setări > Contul meu > Sistem de măsurare” și selectați unitatea preferată.
Conform OMS, nivelul adecvat al umidității interioare (cantitatea de vapori de apă din aer) este între 40% și 60%.
Conform OMS, nivelul adecvat de CO2 la interior este de sub 1.150 ppm.
Pentru a verifica nivelul bateriei sau intensitatea semnalului unui comutator de senzor, deschideți aplicația și accesați „Setări > Administrare locuință > Cameră > Comutator de senzor”.
 
Pentru a verifica nivelul bateriei sau intensitatea semnalului unui comutator de plecare, deschideți aplicația și accesați „Setări > Administrare locuință > Comutator de plecare”.
 
Pentru a verifica intensitatea semnalului WI-Fi către interfață, deschideți aplicația și accesați „Setări > Administrare locuință > Interfață”.
Pentru a afișa o altă locuință în aplicație, apasă numele locuinței pe ecranul de deschidere și selectează locuința preferată.
Dacă nu mai țineți minte parola contului VELUX, apăsați „Ați uitat parola?” din ecranul de conectare și urmați instrucțiunile din e-mail. Dacă nu primiți un e-mail, verificați folderul de mesaje Spam.
Puteți invita și vă puteți partaja accesul cu un nou utilizator deschizând aplicația și accesând „Setări > Administrare oaspeți > Invitare utilizator”.
Veți primi automat o notificare atunci când se lansează o nouă versiune. Dacă nu ați activat actualizările automate, accesați pagina de descărcări și acceptați actualizarea.
Poți utiliza aplicația sau telecomanda pentru a orienta fereastra sau produsul tău de protecție solară VELUX în poziția dorită. Din aplicație, selectează camera și defilează în jos până vezi produsul pe care dorești să îl acționezi. Pentru a seta poziția dorită, glisează butonul rotativ din bara de operare. Eliberează butonul pentru a iniția mișcarea. Poți opri în orice moment mișcarea apăsând butonul „Stop”.

Notă: Poți obține un control rapid, apăsând pictogramele produsului de pe fiecare parte a glisorului – produsul va merge apoi direct în poziția finală.
Pentru a opri un produs în timpul mișcării, utilizează telecomanda sau aplicația. Apasă butonul „Stop” pe ecranul de deschidere sau pe ecranul camerei din aplicație.
Există două modalități de a opri provizoriu controlul automat:
- Controlează manual un produs către o nouă poziție – fie din aplicație, fie de la o telecomandă VELUX. Aceasta va întrerupe controlul automat asupra produsului până la următorul control automat.
- Utilizează centrul de control din dreapta sus (3 puncte), pentru a pune în „Pauză” tot controlul automat pentru camera respectivă. Pentru a reactiva controlul automat, selectează „Repornește” în centrul de control sau așteaptă să înceapă următorul control automat.

Pentru a deschide fereastra în poziția de ventilare securizată, glisați butonul rotativ din bara de operare în poziție orizontală, până când ajunge la pictograma „ventilare blocată”.

Notă: Pictograma „ventilare blocată” nu va fi afișată dacă fereastra dvs. nu are o clapetă de ventilare.

În aplicație, accesoriile care sunt instalate pe o fereastră vor fi grupate, la rândul lor, alături de fereastră. Pentru a găsi un anumit produs, selectați camera cu fereastră și defilați în jos până când vedeți fereastra sau produsul de protecție solară care trebuie controlat(ă).
Gruparea personală de produse nu poate fi creată în aplicație.
Dacă dorești să controlezi toate produsele de același tip dintr-o cameră, selectează ecranul camerei și opțiunea de grup sub valorile senzorului. Schimbarea poziției glisorului controlează acum toate produsele de acest tip. Pentru a obține control individual, selectează opțiunea Dispozitiv.

Alternativ, poți controla toate produsele de un singur tip de la senzorul de climat interior din cameră. Aceste grupuri sunt întotdeauna ferestre, rolete exterioare sau rulouri.
Toate comenzile de control trimise de la aplicație necesită o conexiune prin internet între dispozitivul mobil și interfață. Dacă această legătură de comunicații este întreruptă, aplicația nu poate fi utilizată până la restabilirea conexiunii. Interfața în sine va continua să ofere control automat timp de 2 zile fără acces la internet. După aceea, se oprește, deoarece nu au fost actualizate datele meteo.
Poți modifica oricând setările de control automat. Pentru a modifica setările, deschide aplicația și accesează: „Setări > Programare și automatizări” și introdu preferințele tale pentru fiecare cameră individual.
Da, cu ajutorul aplicației este posibil să ignori temporar protecția senzorului de ploaie. Prima dată când deschizi fereastra, este limitată la poziția de ventilație și ești informat: „Plouă”. Dacă deschizi din nou fereastra folosind glisorul de poziție, ți se permite o deschidere de până la 50%. După 15 minute, fereastra se închide automat din nou, asigurând o protecție completă împotriva ploii.

Notă: NU este posibil să ignori protecția senzorului de ploaie pentru ferestrele motorizate mai vechi și pentru ferestre pentru acoperiș tip terasă.
Puteți redenumi în orice moment locuința, camera sau produsele. Pentru a redenumi locuința, deschideți aplicația, accesați „Setări > Administrare locuință > Denumire locuință” și introduceți preferințele dvs. Pentru a redenumi camera, deschideți aplicația, accesați „Setări > Administrare locuință > Cameră” și introduceți preferințele dvs. Pentru a redenumi produsele, deschideți aplicația, accesați „Setări > Administrare locuință > Produs” și introduceți preferințele dvs.
 
Important: Când denumiți camerele și produsele, nu utilizați numele tipului de cameră în interiorul numelui produsului, întrucât aceasta poate provoca un conflict de denumire. Păstrați numele tipurilor de camere (Baie, Bucătărie etc.) pentru camere și numele tipurilor de produse (Fereastră, Rulou interior etc.) pentru produse. Aceasta va asigura integrarea optimă cu comenzile vocale Siri (Apple HomeKit). Dacă utilizați Siri în limba engleză, denumiți camerele și produsele cu nume/termeni în engleză, pentru a beneficia de performanță optimă.
Aplicația vă va notifica automat atunci când trebuie înlocuite bateriile oricărui senzor sau comutator de plecare. Dacă nu doriți să primiți notificări, puteți gestiona toate notificările VELUX ACTIVE deschizând aplicația și accesând „Setări > Notificări”.
Poți gestiona notificările standard VELUX ACTIVE with NETATMO și VELUX App Control deschizând aplicația și accesând „Setări > Notificări”. În prezent, nu este posibil să creezi noi notificări în VELUX ACTIVE sau VELUX App Control.

Cele două butoane de culoare roșie din ecranul de pornire, marcate cu un soare și o lună, se utilizează pentru a controla rapid și ușor produsele dvs. de protecție solară. Apăsarea butonului soare ridică toate produsele de protecție solară din locuință (Bună dimineața). Apăsarea butonului lună coboară toate produsele de protecție solară din locuință (Noapte bună).

Da, poți modifica „Blocarea” pentru a include în coborâre toate produsele de protecție solară la plecare sau poți modifica scenariul „Noapte bună” pentru a include în închidere toate ferestrele atunci când cobori produsele de protecție solară. Pentru a modifica scenariile, deschide aplicația și accesează „Setări > Acțiuni rapide”.

Butonul de blocare și comutatorul de plecare se utilizează pentru a comuta controlul climatic interior VELUX ACTIVE într-un mod securizat (Absent) atunci când nu sunteți acasă. În acest mod, acționarea ferestrelor dvs. este restricționată la ventilare prin clapetă/lipsă deschidere (în cazul ferestrelor fără clapetă). Apăsarea „blocării în poziție închisă” setează modul securizat/absent. Apăsarea „blocării în poziție deschisă” setează modul nesecurizat/prezent.

Notă: Setarea stărilor din aplicație are aceleași efecte ca și apăsarea comutatorului de plecare.

VELUX ACTIVE with NETATMO și VELUX App Control sunt securizate pentru a împiedica utilizatorii neautorizați să îți deblocheze locuința. Pentru deblocare, este necesară recuperarea unei anumite chei de autentificare din interfață. Utilizatorii care nu dețin această cheie nu pot debloca locuința din aplicația proprie.

Există două modalități de a obține cheia:
- Cheia este automat dobândită pe durata instalării interfeței.
- Cheia este recuperată apăsând bara de alertă roșie numită „Autentificare necesară” și urmează apoi instrucțiunile.
(te rugăm să te asiguri că smartphone-ul și interfața sunt aproape unul de celălalt (aproximativ 20 cm) și că ambele sunt conectate la aceeași rețea Wi-Fi).

Din motive de securitate, cheia de securitate este stocată direct pe smartphone. Va trebui să recuperezi o nouă cheie dacă îți schimbi smartphone-ul sau dispozitivul sau dacă te deconectezi de la cont.

Notă: Îți poți debloca întotdeauna locuința folosind comutatorul de sistem.
Atunci când este primită o comandă de control de la o telecomandă, VELUX ACTIVE interpretează acțiunea drept prezență a unui utilizator autorizat și consideră că deblocarea locuinței este sigură.

Măsurători și automatizare

Algoritmii VELUX ACTIVE pot fi ajustați pentru a vă îndeplini preferințele personale. Dacă doriți să creșteți sau să scădeți sensibilitatea parametrilor de climat interior sau dacă doriți să definiți o nouă perioadă inactivă, puteți realiza aceste lucruri deschizând aplicația și accesând „Setări > Control ACTIVE”.
Datele privind vremea la exterior sunt utilizate pentru a ajusta durata și măsura în care se deschide fereastra în timpul ventilării, pentru a împiedica acționarea ferestrei atunci când nu se pot obține îmbunătățiri ale climatului interior. De asemenea, datele meteo se utilizează pentru a regla produsele de protecție solară, în scopul prevenirii potențialelor supraîncălziri, înainte ca acestea să aibă loc.
Când senzorul de climat interior este instalat, iar algoritmii de control sunt activați în aplicație, VELUX ACTIVE va controla automat toate ferestrele de mansardă și toate produsele de protecție solară din cameră.
VELUX ACTIVE și VELUX App Control vor continua să funcționeze și pe durata întreruperilor de conexiune la internet. Aplicația reglează climatul interior și protecția solară conform celor mai recente setări aplicate înainte de întrerupere (modul absent, modul manual etc.). După două zile, aceasta este întreruptă, deoarece nu au fost actualizate datele meteo. Doar acționarea protecției solare dimineața și seara este continuă.

Totuși, pe durata întreruperii, nu vei putea utiliza aplicația (adică nu vei putea controla produsele, nu vei putea citi parametrii de climat interior și nu vei putea face modificări ale setărilor). Funcționalitatea aplicației se reactivează automat pe toate dispozitivele conectate atunci când se restabilește conexiunea la internet. Este posibil ca reconectarea interfeței să dureze câteva minute după restabilirea conexiunii la internet.

În timpul unei întreruperi a alimentării electrice, funcționalitatea VELUX ACTIVE și VELUX App Control nu va fi disponibilă. Totuși, vei putea controla produsele VELUX acționate cu motor solar folosind telecomanda. La revenirea alimentării electrice, interfața se va reconecta automat la routerul tău și la serverele din cloud. Reține faptul că această operațiune poate dura câteva minute.
Pentru a asigura securitatea totală a locuinței tale, interfața VELUX se va comuta automat în modul securizat (modul absent) ca urmare a unei întreruperi de alimentare electrică. Aceasta împiedică deschiderea ferestrelor, dacă o persoană rău intenționată efectuează o întrerupere a alimentării electrice din afara locuinței.
Da. Poți utiliza aplicația pentru a defini un interval de timp după care fereastra ta se va închide automat (de exemplu, ventilarea băii în funcție de oră). Pentru a defini perioada, apasă pictograma centrului de control (3 puncte) în colțul superior al ecranului camerei și setează un temporizator. La expirarea temporizatorului, fereastra se va închide automat. Controlul automat se va relua automat la începutul următoarei automatizări programate ACTIVE.
Poți ajusta perioada când fereastra ta se va închide automat, pentru a-ți îndeplini preferințele personale. În mod implicit, perioada este setată la 15 minute, dar poate fi reglată la orice valoare între 5 și 60 de minute.
Nu. VELUX ACTIVE nu oferă posibilitatea de a defini un program de deschidere și închidere a ferestrelor și/sau produselor de protecție solară. Dacă utilizați VELUX ACTIVE pe iPhone, puteți crea un program în aplicația Apple Home – consultați asistența Apple HomeKit.
Da, este posibil să dezactivezi sau să oprești VELUX ACTIVE, pentru a evita controlul automat al ferestrelor și al produselor tale de protecție solară. Deschide aplicația și accesează: „Setări> Programare și automatizări” pentru a dezactiva tot controlul automat din locuință. Sau păstrează controlul automat activat în anumite camere, deschizând aplicația și localizând: „Setări > Programare și automatizări > Cameră > Parametrii > Activează această automatizare".
Da, este posibil să dezactivezi temporar VELUX ACTIVE with NETATMO și VELUX App Control într-o cameră sau în toate camerele, pentru a evita controlul automat al ferestrelor și produselor tale de protecție solară pe durata nopții. Deschide aplicația și accesează: „Setări > Programare și automatizări > Cameră”, pentru a defini programul de funcționare din acea cameră (de ex., de la 8:00 până la 21:00). Repetă această etapă pentru fiecare cameră.
Da, este posibil să dezactivezi VELUX ACTIVE sau VELUX App Control într-una din camere, continuând să ai control automat în altă cameră. Deschide aplicația și accesează „Setări > Programare și automatizări” și selectează camera în care dorești să dezactivezi VELUX ACTIVE sau VELUX App Control. Acum poți defini programul de funcționare pentru cameră sau poți deselecta „Activează această automatizare” pentru a dezactiva controlul programat pentru camera respectivă.
Da, poți decide după cum dorești, când VELUX ACTIVE sau VELUX App Control poate să funcționeze. Poți defini programarea individuală pentru fiecare zi din săptămână și/sau poți defini chiar perioade specifice zilnic. Citește mai multe despre funcția Programare și Automatizări aici pentru a afla cum îți poți crea propriile automatizări.
Temperatura camerei este măsurată de senzorul de climat interior. Temperatura se măsoară la fiecare 20 de secunde, în intervalul termic 0 – 50 °C / 32 – 122 °F.
Măsurătorile senzorului de temperatură VELUX ACTIVE care diferă de cele ale unui alt termometru din cameră pot avea drept cauză un punct de instalare necorespunzător. Asigurați-vă că senzorul nu este amplasat într-o poziție expusă direct la lumina solară, deasupra unui element de încălzire, în spatele unei perdele, lângă o fereastră sau o ușă deschisă. Îndepărtați senzorul și mutați-l într-o poziție diferită.
Umiditatea este măsurată de senzorul de climat interior, instalat pe peretele camerei dvs. Umiditatea se măsoară o dată la fiecare 20 de secunde, în intervalul 0 – 100%, cu o precizie de ± 3%.
Nivelul dioxidului de carbon (CO2) din cameră este măsurat de senzorul de climat interior, instalat pe peretele camerei dvs. CO2 se măsoară o dată la fiecare 5 minute, în intervalul 0 – 5.000 ppm.
Dacă în aplicația dvs. nu sunt afișate valori de măsurare, cauza poate fi o problemă de baterie sau de comunicație.
 
Mai întâi, verificați nivelul bateriei senzorului.
- Verificați nivelul bateriei senzorului deschizând aplicația și accesând „Setări > Administrare locuință > Cameră > Comutator de senzor > Nivel baterie”.
- Scoateți bateriile, așteptați câteva secunde înainte de a le reintroduce, apoi asigurați-vă că LED-ul din partea frontală a comutatorului se aprinde intermitent.
 
În continuare, verificați calitatea semnalului radio dintre senzor și interfață.
- Verificați calitatea semnalului radio al senzorului deschizând aplicația și accesând „Setări > Administrare locuință > Cameră > Comutator de senzor > Semnal radio”.
- Mutați senzorul mai aproape de interfață.
Senzorul de ploaie furnizat împreună cu fereastra VELUX (sau cu kitul de motorizare) este conectat direct la controlul motorului. Atunci când este detectată ploaia, iar fereastra se închide (detectarea ploii este gestionată local, de către deschizătorul de fereastră), către aplicație nu este transmisă nicio informație. Aplicația VELUX ACTIVE emite avertizare de ploaie doar dacă fereastra (motorizată) este deschisă pe durata ploii.

Dacă lipsesc unele dintre sau toate valorile furnizate de senzor, atunci este posibil ca senzorul dvs. să nu poată fi contactat (acest fapt este indicat în aplicație). Verificați bateriile senzorului și, dacă este necesar, înlocuiți-le. Dacă lipsește doar valoarea dioxidului de carbon (CO2), dar nivelurile umidității și temperaturii sunt afișate corect, așteptați 5 – 10 minute pentru a vedea dacă apare o măsurătoare. Nivelul de CO2 se măsoară doar o dată la fiecare 5 minute, iar această situație poate apărea după o înlocuire a bateriei.

Dacă niciuna dintre aceste acțiuni nu determină apariția valorilor furnizate de senzor, acesta trebuie înlocuit.

Notă: Măsurătorile de CO2 nu sunt afișate timp de 12 ore de la instalarea inițială, întrucât senzorul este în curs de calibrare.

În condiții normale, durata de viață tipică a bateriilor senzorului și comutatorului de plecare este de 2 ani. Senzorul și comutatorul de plecare rămân complet funcționale timp de 7 zile de la intrarea în starea de baterie descărcată.

Datele mele

Pe durata instalării VELUX ACTIVE, vi se va solicita să creați un cont, cu ajutorul adresei dvs. de e-mail și a unei parole. Adresa dvs. de e-mail este stocată pe un server securizat din cloud. Parola dvs. nu va putea fi accesată de către VELUX. Dacă vă instalați interfața VELUX prin intermediul Apple HomeKit, nu vor fi stocate date.
 
Dacă instalați prin intermediul aplicației VELUX ACTIVE, vom stoca date despre interfața și configurarea sistemului dvs., în scopuri de service și optimizare produs.
 
Stocăm datele dvs. personale atât cât contul dvs. este activ și timp de 6 luni de la deconectarea produselor.
 
Pentru o descriere completă a datelor personale pe care le stocăm, consultați Politica de confidențialitate VELUX ACTIVE.
Datele VELUX ACTIVE sunt stocate într-un centru de date securizat, administrat de NETATMO. Datele sunt accesibile doar pentru VELUX A/S, NETATMO și compania dvs. locală de distribuție VELUX. Centrul de date este în U.E.
Datele VELUX ACTIVE nu sunt vizibile pentru nicio altă entitate în afară de VELUX A/S, NETATMO și, într-o măsură restrânsă, compania dvs. locală de distribuție VELUX.
VELUX ACTIVE colectează date pentru a vă putea regla în mod eficient climatul interior. Datele sunt utilizate în scopuri de service și optimizare produs, cât și pentru marketing, dacă ne oferiți consimțământul dvs. Pentru o descriere completă a datelor personale pe care le stocăm, consultați Politica de confidențialitate VELUX ACTIVE.

Dacă doriți să vedeți un raport al datelor personale pe care le-am stocat, contactați active-support@velux.com

Vă puteți schimba adresa de e-mail și denumirile locuințelor, camerelor, ferestrelor, rulourilor și roletelor exterioare din aplicația VELUX ACTIVE. Dacă aveți orice alte solicitări, contactați active-support@velux.com
Dacă doriți să eliminați informațiile stocate de VELUX, trebuie să faceți o cerere de ștergere a contului dvs. VELUX ACTIVE. Când vă resetați interfața, ștergem informațiile dvs. personale în intervalul de timp definit prin Politica de confidențialitate VELUX ACTIVE. Dacă doriți ca informațiile să fie eliminate imediat, trimiteți o cerere de ștergere către active-support@velux.com. Pentru detalii suplimentare, consultați Condițiile de utilizare VELUX ACTIVE.

Grupul VELUX se angajează să prevină incidente precum pirateria informatică și abuzul de date. Pentru a asigura acest lucru, am implementat un număr mare de mecanisme de securitate tehnică, administrativă și fizică, menite să protejeze datele colectate de VELUX ACTIVE. Rețineți că, în ciuda eforturilor noastre dedicate de a vă proteja datele, nicio soluție de securitate nu este perfectă, nici impenetrabilă.

Dacă, totuși, observi orice formă de problemă de date cu caracter personal, o presupusă încălcare, o problemă IT sau altceva similar referitoare la VELUX ACTIVE, te rugăm să trimiți următoarele informații aici.

  1. Tipul incidentului și descrierea lui (ce ați observat?)
  2. Când a avut loc incidentul?
  3. Unde l-ați observat? (pe ce pagini web, pagini sau similare)
  4. Sunt persoane afectate? (scurgerea datelor conține informații personale despre persoane fizice? Dacă da, despre cine?)
  5. Cine este informat despre acest incident?

Vom răspunde cu promptitudine acestor întrebări.

Confidențialitatea și securitatea ta sunt protejate de caracteristica de vulnerabilitate a telefonului din aplicația ta Android. Urmează recomandările noastre de mai jos. Acest lucru este valabil numai pentru utilizatorii de Android, deoarece iOS funcționează pe un alt sistem.


Confidențialitatea datelor tale este foarte importantă pentru noi. Vulnerabilitățile de securitate pot reprezenta o amenințare pentru confidențialitatea datelor. Pentru a îmbunătăți securitatea telefonului tău, îți oferim recomandări în aplicație. Urmează sfaturile noastre pentru a maximiza securitatea telefonului. De asemenea, nu uita să îți actualizezi versiunea Android a telefonului.


1. Parola sau modelul de blocare a ecranului:
A avea un model sau un cod de blocare a ecranului împiedică persoanele neautorizate să îți acceseze aplicațiile și parolele. Îți recomandăm insistent să configurezi o parolă sau un model pentru a îți debloca telefonul de fiecare dată când îl accesezi.


2. Editare setări sistem 
Dacă telefonul se află în modul de editare setări, acest lucru permite oricărei aplicații să acceseze alte aplicații din sistem. Îți recomandăm cu tărie să utilizezi modul de distribuție standard (în stare de utilizare normală).

3. Aplicație neoficială sau certificat greșit:
Poți găsi o aplicație VELUX ACTIVE și în altă parte decât în Google Play. Este posibil ca o aplicație neoficială să nu fie la fel de fiabilă ca cea oficială. Îți recomandăm să o elimini și să instalezi aplicația oficială din Google Play.


4. Actualizarea sistemului de operare a telefonului:
Îți recomandăm cu tărie să instalezi cea mai recentă variantă de sistem de operare pe telefonul tău, deoarece îl protejează de amenințări la adresa securității tale.

HomeKit

Puteți utiliza Apple HomeKit pentru a controla produsele VELUX prin intermediul Siri (asistentul vocal Apple). Utilizați-vă vocea pentru a deschide fereastra, pentru a coborî rulourile sau pentru a întreba care este starea calității curente a aerului din locuința dvs. De asemenea, Apple HomeKit vă permite să creați scenarii de conectare a produselor dvs. VELUX la alte dispozitive compatibile HomeKit.
Dacă Apple HomeKit nu funcționează cu ferestrele dvs. de mansardă VELUX, verificați sincronizarea datelor:
- Decuplați (dezactivați) interfața timp de cel puțin 30 de secunde și reconectați-o.
- Așteptați finalizarea sincronizării iCloud pe toate dispozitivele conectate care utilizează același cont Apple.
 
Puteți forța sincronizarea conectându-vă dispozitivul iPhone la încărcător și repornindu-l. Dacă aceasta nu funcționează, trebuie să resetați configurația HomeKit și să efectuați reconectarea.
HomeKit se bazează pe un protocol local securizat, furnizat și conceput de Apple. Pentru ca Apple HomeKit să funcționeze, trebuie să fiți acasă și să aveți o conexiune la rețeaua Wi-Fi proprie. VELUX ACTIVE consideră acest lucru sigur și vă deblochează locuința atunci când este executată o comandă prin Apple HomeKit. Dacă utilizați un hub casnic Apple (precum un Apple TV sau un iPad), este posibil să accesați HomeKit și atunci când nu sunteți acasă.
 
Notă: Aveți grijă atunci când utilizați automatizarea prin HomeKit de la distanță, întrucât aceasta poate avea drept urmare deblocarea locuinței.
Pentru a vă controla produsele cu Siri și Apple HomeKit atunci când nu sunteți acasă (nu aveți conexiune la rețeaua Wi-Fi proprie), trebuie să configurați un dispozitiv pe post de hub casnic HomeKit. Acesta poate fi:
 - Un Apple TV4 cu tvOS 10 sau versiuni ulterioare.
 - Un iPad cu iOS 10 sau versiuni ulterioare.
Puteți utiliza Siri apăsând butonul de pornire, apăsând butonul lateral sau rostind fraza „Hei, Siri”. Pentru a utiliza comanda „Hei, Siri” pe dispozitivul dvs., trebuie să o activați accesând „Setări > Siri și căutare > Ascultare <<Hei, Siri>>”.
 
Sfat! Când denumiți camerele și produsele, trebuie să aveți grijă să nu utilizați numele tipului de cameră în interiorul numelui produsului, întrucât aceasta poate provoca un conflict de denumire. Păstrați numele tipurilor de camere (Baie, Bucătărie) pentru camere și numele tipurilor de produse (Fereastră, Rulou interior) pentru produse. Aceasta va asigura integrarea optimă cu comenzile vocale Siri (Apple HomeKit). Dacă utilizați Siri în limba engleză (pentru recunoaștere vocală optimă), trebuie să denumiți camerele și produsele cu termeni în engleză, pentru a beneficia de performanță optimă.
Pe durata instalării VELUX ACTIVE, vi se va solicita să scanați codul de configurare HomeKit cu camera dispozitivului dvs.
 
Codul Apple HomeKit alcătuit din 8 cifre (xxx-xx-xxx) poate fi găsit:
- Pe eticheta din partea posterioară a interfeței dvs.
- Pe ultima pagină a Ghidului de pornire rapidă, furnizat împreună cu produsul.
 
De asemenea, dacă nu puteți scana codul cu camera dispozitivului, îl puteți introduce manual.
 
Dacă nu ați configurat HomeKit pe durata instalării inițiale, o puteți face accesând „Setări > Administrare locuință > Interfață > Configurare HomeKit".
Puteți partaja cu alte persoane controlul accesoriilor HomeKit, dacă acestea utilizează iOS 10 sau versiuni ulterioare și sunt conectate la iCloud.
 
Pentru a partaja controlul, trebuie să fiți acasă sau să aveți configurat un hub casnic în locuință atunci când trimiteți o invitație.
 
În aplicația VELUX ACTIVE with NETATMO, accesați „Setări > Administrare locuință > HomeKit > Invitare”.
 
În aplicația Apple Home, accesați pictograma săgeată situată în colțul din stânga sus > „Invitare > Introducere Apple ID folosit de persoană pentru iCloud > Trimitere invitație".

Da, puteți instala interfața folosind Apple HomeKit (și nu aplicația VELUX ACTIVE with NETATMO). Urmați instrucțiunile furnizate prin intermediul acestui link.

Notă: În cazul acestor instalații, puteți utiliza doar funcționalitatea oferită de Apple HomeKit și de aplicația Apple Home. Algoritmii de automatizare ACTIVE nu sunt incluși în Apple HomeKit și pot fi accesați doar folosind aplicația VELUX ACTIVE.

Când resetați împerecherea cu HomeKit a interfeței dvs., eliminați:

- Conexiunea Wi-Fi dintre interfață și routerul dvs.
- Împerecherea HomeKit a interfeței dvs.

Împerecherea produselor, senzorului și comutatorului dvs. de plecare VELUX rămâne neschimbată. 
Pentru a efectua o resetare HomeKit: 

- Apăsați și mențineți apăsat butonul marcat cu pictogramă de roată dințată.
- Când observați că LED-ul se aprinde intermitent în culoarea roșie, eliberați butonul și apăsați-l scurt încă o dată, pentru a confirma resetarea.
- Interfața se va reseta și va reporni automat.
- Când LED-ul se aprinde intermitent în culoarea albă, interfața dvs. este pregătită pentru o nouă împerechere HomeKit.
- Deschideți aplicația Home și adăugați interfața ca accesoriu nou în HomeKit.
Vă puteți actualiza configurația Wi-Fi în caz că este necesar să vă schimbați furnizorul de servicii internet. 
Pentru a efectua actualizarea de Wi-Fi:

- Apăsați și mențineți apăsat butonul marcat cu pictogramă de roată dințată.
- Eliberați butonul atunci când vedeți LED-ul aprinzându-se intermitent în culoarea albă.
- Deschideți setările iOS ale dispozitivului dvs. și accesați secțiunea „Wi-Fi”.
- Selectați interfața din secțiunea „CONFIGURARE DISPOZITIV NOU …”. 
- Urmați instrucțiunile de actualizare a configurației Wi-Fi.