Un nou sondaj global arată că ne lipsesc aerul proaspăt și lumina naturală, întrucât petrecem mai puțin timp în natură

21 mai 2019

 

VELUX, producătorul de ferestre de mansardă, prezintă astăzi concluziile unui studiu care descriu relația pe cale de dispariție a societății moderne cu mediul înconjurător. Studiul, efectuat pe 16.853 de adulți din 15 țări, inclusiv SUA, Germania, Franța, Danemarca, Spania, Polonia și Marea Britanie, a constatat că, deși 90% dintre respondenți au declarat că s-ar bucura să petreacă mai mult timp în natură, aproximativ jumătate (52%) au spus că într-o săptămână, petrec, în medie, pe zi doar o oră sau mai puțin. Sondajul global a arătat că 85% consideră că, în timpul copilăriei au petrecut mai mult timp în natură decât o fac copiii astăzi, indicând că aceasta este o problemă mondială în creștere.

”Faptul că unii oameni nu petrec nici măcar o oră întreagă în natură pe parcursul unei zile, ne îngrijorează profund, mai ales că știm că o legătură cu mediul natural are beneficii pozitive asupra bunăstării generale a oamenilor", comentează Peter Foldbjerg, managerul diviziei de energie solară și climat interior în cadrul VELUX. 

”Petrecem până la 90% din viețile noastre în interior și am devenit o generație de interior. Studiul arată că, la nivel global, oamenii doresc să lupte împotriva acestui lucru și, prin urmare, este esențial să găsim modalități de a lăsa natura înapoi în viața noastră de zi cu zi", continuă el.

Studiile de cercetare privind mediul înconjurător au dovedit, de asemenea, că timpul în petrecut în natură poate să inducă o crește a stării de bine.

"Natura poate reduce riscul bolilor care implică stres cronic, dar și promovează o serie de rezultate intermediare, cum ar fi bunăstarea subiectivă", explică profesorul de psihologie Terry Hartig, Universitatea Uppsala, Institutul de Locuințe și Cercetări Urbane, care a documentat modul în care expunerea la natură poate avea efecte de refacere, poate limita stresul și poate spori bunăstarea.

O nouă revizuire a cercetării realizate de Institutul Independent de Cercetare RAND Europe în numele VELUX a identificat, de asemenea, că mai multe studii au demonstrat efectul pozitiv al naturii asupra sănătății mintale și a bunăstării, de exemplu, ajutând la reducerea stresului perceput de oameni.

Studiul a constatat că, pe lângă faptul că doresc să-și petreacă mai mult timp în natură, 77% din respondenți cred că ar trebui să-și schimbe rutina zilnică și stilul de viață pentru a le permite să facă acest lucru. În Italia numărul este semnificativ mai mare, 88% consideră că ar trebui să facă schimbări. Asemănător, Canada este țara în care procentele sunt cele mai ridicate pentru persoanele care petrec o oră sau mai puțin, pe zi, în natură (69% față de media globală de 52%). Pe lângă faptul că are un impact pozitiv asupra bunăstării mintale, 86% dintre austrieci consideră că accesul la natură, lumina naturală și aerul proaspăt are un impact pozitiv asupra sănătății fizice, iar 84% din respondenți, în Polonia, cred că are un impact pozitiv asupra calității somnului. În SUA, impactul pozitiv asupra nivelului de stres (71%) a fost cea mai populară părere.

În interiorul casei, aproximativ două treimi (66%) se bucură să privească vremea pe fereastră. În Polonia și Slovacia, oamenii doresc să aducă natura în interior, majoritatea având plante de casă (76% și, respectiv, 73%).

”Lăsând lumina naturală și aerul proaspăt să intre case ar putea fi unul dintre numeroasele modalități să prin care să restabilim legătura noastră cu natura", spune expertul diviziei de energie solară și climat interior, Peter Foldbjerg.”

Acest nou sondaj privind populația reflectă noua campanie globală marca VELUX, "Lăsați Lasă natura înapoi în casă”, care evidențiază riscurile unei societăți cu deficiențe de petrecere a timpului în natură. Acesta explorează efectele pe care stilul de viață din interior îl poate avea asupra vieții noastre generale, pe fondul trecerii la o populație tot mai urbanizată, ilustrată într-un film regizat de Martin de Thurah, care arată cum copiii din generațiile anterioare s-au jucat în aer liber, la copiii de astăzi care, au mai multe șanse de a sta în interior, în fața diverselor tipuri de ecrane.

”Îngrijorător, generația viitoare este probabil să se confrunte cu o deconectare și mai mare de natură, dacă nu vom începe să facem niște schimbări imediate - să ne remodelăm casele astfel încât să lăsăm exteriorul în interior, care ar putea fi chiar o mă-sură eficientă”, concluzionează Peter Foldbjerg.

Studiul YouGov: Toate cifrele, dacă nu se specifică altfel, provin de la YouGov Plc. Dimensiunea totală a eșantionului a fost de 16.853 adulți. Cercetările de teren au avut loc între 15 aprilie și 1 mai 2019. Sondajul a fost realizat online în Europa și America de Nord (Austria, Belgia, Canada, Republica Cehă, Danemarca, Franța, Germania, Italia, Olanda, Polonia, Slovacia, Spania, Elveția, Marea Britanie și SUA).

Revizuirea literaturii din cercetarea clinică realizată de către RAND Europe 
Comandat de Grupul VELUX, institutul independent de cercetare RAND Europe a investigat dacă cercetarea clinică a identificat o legătură între natură, sănătatea mintală și bunăstare. Căutând în baza de date medicală pentru articole științifice, PubMed și Biblioteca Cochrane, au apărut 10 revizuiri sistematice relevante, iar o serie dintre acestea evidențiază o legătură pozitivă între natură, expunerea la natură și sănătatea mintală. Citiți raportul pe https://www.rand.org/pubs/research_reports/RR3122.html

Despre Grupul VELUX 
De mai bine de 75 de ani, Grupul VELUX creează spații mai bune de locuit, aducând lumina naturală și aerul proaspăt în casele oamenilor din întreaga lume. Portofoliul nostru de produse cuprinde ferestre de mansardă și luminatoare modulare, rulouri decorative, parasolare și rolete, precum și soluții pentru locuințe inteligente. Aceste produse ajută la asigurarea unui climat interior sănătos și durabil, pentru muncă și învățare, pentru joc și amuzament. Lucrăm la nivel global - cu vânzări și operațiuni de producție în peste 40 de țări și aproximativ 11.000 de angajați în întreaga lume. Grupul VELUX este deținut de VKR Holding A/S, o societate cu răspundere limitată deținută integral de fundații non-profit, caritabile (Fundațiile VELUX) și de familie. În 2018, VKR Holding a obținut venituri totale de 2,6 miliarde EUR, iar Fundațiile VELUX au donat 118 milioane EUR sub formă de subvenții caritabile. Pentru mai multe informații, vizitați www.velux.com.

Despre RAND Europe
RAND Europe este o organizație de cercetare non-profit care ajută la îmbunătățirea politicilor și a procesului decizional prin cercetare și analiză. Constatările și recomandările lor se bazează pe o analiză și o cercetare riguroase, evaluate de colegii de breaslă, care urmăresc să atragă interesul public prin impactul și propagarea pe scară largă a activității lor.
RAND Europe colaborează cu o serie de clienți, inclusiv guverne și instituții europene, organizații de caritate, fundații, universități și firme din sectorul privat care caută o cercetare imparțială, de calitate. Aceștia combină cunoștințe aprofundate cu expertiza metodologică dovedită în multe domenii - sănătate, știință, inovare, apărare și securitate, transport, justiție penală, ocuparea forței de muncă și politica socială și educație.